Saturday, September 10, 2016

Takut Minum Soya Badan Jadi Sakit Angin

SOYA ANGIN. Saya dah set dalam kepala macam tu.Saya tak minum soya dulu. Sangat jarang. Fobia betul nak minum soya takut badan sakit angin.  


Kalau bulan puasa famili beli air soya, saya tak minum. Bukan tak suka, suka jugak tapi bila saya minum saya akan kena "angin" yang teruk. Tambah minum masa perut kosong.

Sampai tahap sakit badan-badan dan muntah. Bila dah muntahkan semua minuman dan makanan yang dah masuk baru lega. Badan akan rasa lemau sangat lepas tu. 

Tapi soya yang satu ni lain Energizing Soy Protein. Protein daripada soya. Saya boleh minum walaupun masa tu perut saya kosong. Ia mengenyangkan buat saya rasa bertenaga. Yang penting rendah lemak dan free kolesterol. Jadi sesuai untuk yang ada masalah kolesterol macam saya.

Soya ESP ni special Non Gmo yang mana ia diproses pada kadar suhu yang rendah. Shaklee menggunakan proses persijilan tersendiri yang dikenali Identity Preserved Program (IPP) untuk memastikan kacang soya yang digunakan adalah bebas daripada pendedahan perubahan genetik, daripada benih sehingga kepada pengeluarannya.

Kebanyakan soya di pasaran ada GMO. Apa tu?? GMO (Genetically Modified Organism) adalah tumbuhan atau haiwan yang telah dimodifikasi atau diubahsuai secara genetik menggunakan teknologi kejuruteraan genetik. Biasanya sebab pengusaha ingin tingkatkan pengeluaran dengan kos yang murah. Ambik soya GMO ni kalau kita study banyak kesan tak eloknya. Jadi korang elakkanlah dari minum air-air soya sebarangan yang tak tahu statusnya tu ye. 

Kaau korang nak pilih protein yang baik pilihlah protein dari ESP ni oke.

Jangan berlengah lagi, hubungi saya untuk dapatkan sumber protein terbaik ni oke.


Hubungi saya ye
Tinie Badri

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...