Thursday, November 20, 2014

^SUAMIKU BEKAS PESAKIT PENAPIS BUAH PINGGANG BOCOR (Nephrotic Syndrome)^


Hari ni Tinie bersedia nak kongsikan sesuatu yang jarang kita dengar tetapi sebenarnya dah banyak jugak kes. Beberapa bulan lalu suami Tinie didiagnose penapis buah pinggang bocor. Atau istilah perubatannya adalah nephrotic syndrome. Ia sesuatu yang mengejutkan.


Nephrotic Syndrome


APA ITU NEPHROTIC SYNDROME(buah pinggang bocor)
Nephrotic Syndrome adalah satu penyakit yang berkaitan dengan buah pinggang. Di dalam buah pinggang yang normal, glomeruli sejenis penapis halus di dalam buah pinggang, berfungsi untuk yang menghalang albumin (sejenis protein) daripada keluar ke dalam air kencing.Di dalam nephrotic syndrome, glomeruli atau penapis ini telah rosak atau bocor. Ini menyebabkan lebih daripada 3 gram protein terkeluar melalui air kencing di dalam masa 24 jam setiap daripada badan. Ini dipanggil PROTEINURIA. Ini menyebabkan badan kehilangan banyak protein. 

TANDA-TANDA PENYAKIT BUAH PINGGANG BOCOR
Risau memang risau siapa tak sayang suami kan,  nak tau tak apa tanda-tanda penyakit ni. Oke cerita dia macam ni, dah lama dah suami perasan juga air kencingnya berbuih, tapi dia rasakan mungkin ianya normal tak ada masalah apa-apa. Keadaan menjadi teruk selepas Raya hari tu apabila tangannya bengkak air. Dia masih mendiamkan diri. Tetapi apabila kedua-dua kakinya bengkak, saya mula memaksa dia ke hospital untuk pemeriksaan lanjut. 

Lagi tanda-tanda masalah buah pinggang bocor




Penapis Buah Pinggang Bocor

DIAGNOSIS
Pada mulanya suami saya hanya ke klinik kesihatan, dan doktor diagnose berdasarkan kakinya yang bengkak itu sebagai gout dan hanya beri ubat tahan sakit dan surut bengkak. Saya suruh suami pergi ke hospital untuk pemeriksaan lain. Kerana suami bukannya gout, kerana dia tak rasa sakit pun cuma bengkak air macam wanita sedang sarat hamil tu. Boleh bayangkan tak macam mana rupa tu.

Testimoni Vivix

Setelah pergi mendapatkan rawatan, suami saya ditahan di Wad Pemerhatian Bahagian Kecemasan. Sampel air kencingnya diambil dan sampel darahnya juga diuji. Berdebarnya saya waktu tu sebab suami tak pernah sakit atau masuk wad sepanjang perkahwinan kami. Saya menangis malam tu menunggu apakah berita suami di hospital. Bila ada kes macam ni, baru saya tau dari mak mertua rupanya suami pernah masuk wad pada usianya 20 tahun di mana waktu tu juga dia didiagnose protein terlebih di dalam air kencing. Namun tiada rawatan lanjut dibuat pada waktu itu.

Suami ditahan sehingga keesokan paginya. Dan akhirnya dia diagnose Nephrotic Syndrome. Oke bermula fasa saya susah hati. Sebagai seorang isteri saya tak sanggup tengok suami sakit. Saya cari semua maklumat tentang penyakit ni. Kalau ada yang bertanya, mungkinkah kerana protein ESP Shaklee. Oh tidak walaupun suami saya pengamal ESP yang jarang-jarang sekali, tapi suami sendiri menidakkannya. Kerana dia menghidap penyakit ini sejak dari umur 20an lagi. Bila penapis buah pinggang tu bocor, sebab tu protein terkeluar melalui air kencing. Jadi bila test air kencing nampaklah kadar protein yang tinggi di situ. Dan suami saya akui sejak beberapa tahun kebelakangan ini, dia memang kerap minum kopi 3in1 dan katanya mungkin juga ia adalah salah satu punca keluarnya simptom-simptom itu. 

RISIKO PENYAKIT
Tahu tak apa yang bahayanya lagi penyakit ni, air kencing tak boleh keluar secara normal dan ia jadi punca air memenuhi ruang badan, bertambah bahaya bila air naik hingga ke paru-paru.

RAWATAN DAN IKHTIAR
Suami saya akan menjalani rawatan dan pemeriksaan lanjut di Hospital Selayang. Pada mulanya doktor ada memberikan bekalan ubat "selonggok" termasuk ubat yang mengandungi steroid. Tetapi suami dah berbincang dengan doktor yang dia tak mahu bergantung pada ubat steroid tu dulu dan ingin menjalani Biopsi. Biopsi adalah satu prosedur di mana sedikit sampel tisu buah pinggang diambil untuk menentukan jenis-jenis nephrotic syndrome. 

Ini sangat penting kerana "Minimal Change Nephrotic Syndrome" boleh diubati dan mempunyai masa depan pemulihan yang sangat cerah.Prosedur ini juga dibuat untuk mengetahui status keadaan buah pinggang.
Selain dari menunggu untuk prosedur itu, apa yang saya buat untuk suami ialah kawal pengambilan air dan kawal juga pengambilan protein. 

SUPLEMEN?
Dan apa suplemen yang saya beri untuk suami adalah VIVIX dan Omega Guard Shaklee. Ini  kerana keduanya bersifat anti-radang dan VIVIX itu sendiri adalah tonik anti penuaan selular yang mampu membaik pulih sel hingga ke tahap selular DNA. Mari saya kongsikan sedikit info tentang VIVIX dan Omega Guard.


VIVIX Penawar 1001 penyakit

Penapis Buah Pinggang Bocor


  • Memperbaiki DNA. Setiap hari, tubuh kita mengalami kerusakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. Vivix membantumelambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita dan melambatkan proses tersebut.
  • Memperbaiki tenaga sel. Semakin tubuh kita mengalami penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Ini akan menurunkan fungsi sel. Vivix membantu menguatkan sel tubuh.

  • Membantu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imunitas (kekebalan) dan sendi. Semakin tua, semakin kita rasa sakit sana sini, ingatan pun makin pudar. Vivix membantu mengembalikan keremajaan.

    Penapis Buah Pinggang Bocor
    Omegaguard Shaklee yang merupakan Asid Dokosaheksanoik (DHA) dan Asid Eikosapentanoik (EPA) adalah asid lemak 3 yang ditemui dalam ikan laut dalam. DHA dan EPA dipercayai mampu mengurangkan keradangan, menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata yang perlu diperolehi melalui pemakanan.

    Shaklee OmegaGuard merupakan makanan tambahan yang mengandungi minyak ikan. Satu hidangan OmegaGuard menyediakan 1000mg asid lemak omega 3 termasuk DHA dan EPA.

    Selain mengurangkan bengkak di kaki, Omega juga berfungsi mencairkan darah.Ini dapat mengurangkan masalah darah pekat di mana ia merupakan salah satu komplikasi penyakit ini.

    tanda Nephrotic Syndrome
    Rujuk : http://drazwan.blogspot.com/2007/10/nephrotic-syndrome-dan-perawatan.html

    HASIL SETELAH HABIS SEBOTOL VIVIX
    Dan nak tahu apa hasilnya setelah habis sebotol VIVIX, saya sangat gembira bila suami saya beritahu air kencingnya sudah kurang keruhnya dan  
    sudah berkurang buihnya. 

    Dan lagi baru-baru ni bila pergi check up, Doktor beritahu  
    result air kencingnya sudah semakin baik. 
    Protein dari bacaan 26 kini sudah berkurang 
    dan hampir kembali normal bacaannya. Allahuakbar. Dengan bantuan dari Allah dan hasil usaha kami dengan Vivix keadaan suami saya beransur pulih. 

    Suami saya sendiri mengakui, "Bagus betul VIVIX ni, bacaan protein pun dah ok". 
    Dan saya baru belikan suami botol kedua VIVIX untuknya. Setelah mengetahui dah banyak testimoni Vivix untuk pesakit buah pinggang, saya tidak ragu-ragu lagi.

    InsyaAllah saya yakin, Allah tak turunkan penyakit tanpa penawarnya. Apa yang penting kita usaha. Apa guna ada duit yang banyak jika kita tak punya kesihatan yang baik kan. 
    Pada yang mengalami masalah seperti saya, jangan segan untuk hubungi saya, saya akan kongsikan pengalaman saya ini. InsyaAllah. 

    TERKINI::IKUTI VIDEO EKSLUSIF OLEH SUAMI SAYA, BEKAS PESAKIT NEPHROTIC SYNDROM

    Konsultasi saya khusus untuk customer saya sahaja. Maaf, harap maklum.

    Ingin beli Set bagi masalah Penapis Buah Pinggang Bocor ini. 

    Sila lihat perkembangan suami saya di sini ALHAMDULILLAH DAH SEMBUH SEPENUHNYA

    ^Penapis Buah Pinggang Bocor Yang Dialami Suamiku Kini Kembali Normal Dengan VIVIX (Nephrotic Syndrome)^

    ^Penapis Buah Pinggang Bocor updated: Doktor menangguhkan Biopsi^


    NAK HARGA LEBIH MURAH? JOM JOIN JADI AHLI DENGAN SAYA
    Untuk tips percuma dan konsultasi serta HARGA ISTIMEWA 
    ✍ PM: https://www.facebook.com/messages/MohSihat 
    ✐ Blog: http://www.mohkitasihat.blogspot.com/ 
    ✉ Email: hartini.badri@gmail.com 
    ✆ SMS/WhatsApp: 012-2812952 
    ➲ COD Area: Puncak Alam
    Lumut, Manjung, Sitiawan, Lekir Tanjung Malim ,Slim River

    19 comments:

    1. Ya Allah sape tak.risau kan semoga suami tinie dpt sembuh sepenuhnya...

      ReplyDelete
    2. Tq tinie atas perkongsian..akak ada cari juga pasal nephrotic syndrome ni..sbb ada bakal cust yg terkena penyakit ni..mudah2an entry ni akan menolong ramai pesakit buah pinggang bocor di luar sana..

      ReplyDelete
      Replies
      1. Sama-sama ye kak moga perkongsian ini dapat membantu serba sedikit

        Delete
    3. tenkiu atas perkongsian... kita mesti sama2 kurangkan pengggunaan instant food yang ada zaman sekarang ni

      ReplyDelete
    4. sekarang dah ada berita baik kan tini...jangan lupa share k

      ReplyDelete
    5. info yg bagius...tq dengan perkongsian ini...kadang2 kita xboleh amek mudah jika ada kelainan pada kesihatan diri kita.
      mohon share testimony ye.. ;)

      ReplyDelete
    6. Assalam..mohon share bagaimana pengambilan vivix dan onega guard utk penyakit ini ye?TQ

      ReplyDelete
      Replies
      1. Wsalam, maaf sangat, konsultasi saya eksklusif untuk pelanggan yang membeli dengan saya sahaja. Saya akan berikan panduan cara makan selepas setiap pembelian.
        Encik boleh hubungi tempat encik beli untuk panduan cara makan. Terima kasih.

        Delete
    7. As Salam. Suami akak dh fully recover ke?
      Tahun lepas sy pnhidap pnyakit ni n masih follow up chck up once a month.

      ReplyDelete
      Replies
      1. Waalaikumussalam
        Alhamdulillah setakat ni result urin memang dah ok. Protein negatif. Next apointment lagi 3 bulan. Sebelum ni apoinment setiap 2 minggu.
        Adik boleh baca ada akak update perkembangan suami baru ni. Tq ☺️

        http://mohkitasihat.blogspot.com/2015/03/penapis-buah-pinggang-bocor-updated

        Delete
    8. Terima Kasih atas perkongsian tinie..sebelum ni tak tahu pun mengenai penyakit ni..

      ReplyDelete
    9. Assalamualaikum tini...anak sy skg menghidap penyakit ni. Sebelum husband ambik supplement ni ada mintak pndapat doctor dulu x? Skg ni pun ank tgh kenw tahan kat hos selayang.

      ReplyDelete
      Replies
      1. Waalaikumussalam Pn Shafinas.
        Sebelum husband ambik memang dia tak mintak pendapat Dr sebab katanya biasanya memang doktor tak galakkan suplemen luar. Jadi dia ambik atas risiko sendiri atas tiket untuk berikhtiar. Dan itupun setalah dikaji kesan steroid, dan dia ambik keputusan untuk tak mahu mengambil steroid dan berikhtiar dengan Vivix. Alhamdulillah.

        Tapi bagi kes kanak-kanak saya sangat cadangkan mintak pendapat doktor dahulu.
        Semoga urusan puan dipermudahkan.

        Delete
    10. Salam..anak sy pun br dpt sakit ni..ya allah risaunye.

      ReplyDelete
      Replies
      1. Sabar ye puan, jangan putus asa untuk terus berikhtiar. Boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan tentang produk. InsyaAllah

        Delete
    11. Terima kasih ats perkongsian Puan Tini.2 hari lepas abah saya disahkan bebas daripada penyakit buah pinggang,darah tinggi n masalah kolesterol. Beliau sangat2 konsisten mengamalkan Omega Guard sahaja..Alhamdulillah.

      ReplyDelete
      Replies
      1. Alhamdulillah. Berkat konsisten. Terima kasih puan atas perkongsian. 😊

        Delete
    12. Alhamduillah.
      Memang sangat membantu kan Vivix.
      Mujur cegah lebih awal.
      Mudah-mudahan kita dapat bantu yang lain juga. Hehe

      ReplyDelete

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...