Thursday, October 12, 2023

Kenapa Saya Memilih Vitamin Shaklee

Vitamin merupakan keperluan harian yang perlu kita ambil untuk melengkapkan keperluan nutrisi badan. Ada banyak jenama vitamin di pasaran, mengapa saya memilih Shaklee?

Vitamin Shaklee bukan saja jadi pilihan saya tapi juga pilihan rakyat Malaysia sejak bertahun tahun. Namun ada banyak faktor yang membuatkan saya memilih Vitamin Shaklee. 

1. Landmark Study
Kajian ini telah dijalankan oleh pihak ketiga, yang tiada kaitan dgn syarikat ini. Mereka telah membuat perbandingan antara 3 jenis responden iaitu:

✔️ Mereka yang tidak amalkan apa2 suplimen
✔️ Mereka yang amalkan suplimen jenama lain
✔️ Mereka yang amalkan suplimen Shaklee

Hasil daripada kajian yg dijalankan oleh saintis ini menunjukkan keputusan yang amat memeranjatkan. Tahap kesihatan responden yg mengamalkan suplimen jenama lain didapati lebih teruk berbanding responden yang tidak mengamalkan apa-apa suplimen. 

Anda boleh tengok pada poster ni, perbezaan result berwarna Biru (tidak amalkan apa2 suplimen), Merah (amalkan suplimen jenama selain Shaklee) dan Hijau (amalkan suplimen Shaklee) adalah amat ketara sekali. 


2. Selamat, Semulajadi Dan Berkesan

1)Selamat

🍀Shaklee memastikan semua produknya selamat digunakan. 
🍀 lebih 100,000 ujian kawalan kualiti setiap tahun 
🍀Shaklee jalankan 350 ujian ke atas bahan botanik yang digunakan untuk menghasilkan suplemen Shaklee untuk memastikan ia TIDAK TERCEMAR dgn bahan kimia, racun serangga, baja kimia dan segala jenis pencemaran di air dan segala-galanya.
2)Berkesan
🍀 Shaklee telah kuasakan atlet telah memenangi  137 pingat emas dan gangsa dalam perlawanan,dari atlet pasukan prestasi tulen kelas dunia shaklee sehingga ke angkasawan NASA serta produk shaklee memberi perbezaan dalam kehidupan berjuta-juta orang.

Shaklee terbitkan 125 jurnal antarabangsa tentang kajian ke atas suplemen Shaklee

formula unik yang ekslusif tersedia dari shaklee 

produk disokong lebih daripada 100 paten dan yang sedang dipatenkan dan shaklee mempunyai lebih dari 135 kajian klinikal,kertas saintifik dan pembentangan termasuk kajian Landmark dan kajian Telomere

"kajian landmark dan Telomere menunjukkan bahawa populasi shaklee sangat sihat daripada populasi umum" 

So sebab tu saya percaya dengan shaklee bukan sebarang je nak ambik produk,kite tak kan makan benda yang tak bagus untuk diri kite kan

Bila dah makan sendiri dan dah rasa kesannya sendiri saya rasa happy dan senang hati serta bertambah sihat

3. Berdaftar dan diiktiraf kualiti
Shaklee diluluskan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia. Maklumat ini tertera pada setiap botol produk.

Status halal Shaklee disahkan oleh badan islamik di US, iaitu ISA (Islamic Services of America) yang merupakan badan yang disahkan JAKIM & lebih strict daripada JAKIM sendiri.

Shaklee sangat menjaga standard kualiti produk. Sebagai contoh, polisi Shaklee lebih ketat dari US Food and Drugs Administration (FDA). Walaupun Shaklee adalah produk suplemen tetapi ia mengikuti garis panduan FDA,  bukan sekadar garis panduan dari Dietary Supplement Health and Education Act of 1994 (DSHEA). 

DSHEA tidak memerlukan ujian klinikal tapi Shaklee melakukan ujian klinikal ke atas setiap bahan yang digunakan untuk memastikan tahap keselamatan, keberkesanan dan pemantauannya terhadap alam sekitar. 

Diiktiraf oleh jurnal-jurnal yang melakukan ujian terhadap produk-produk kesihatan seluruh dunia.

Dengan ini, Sangat berbaloi untuk jaga kesihatan dengan Shaklee. Nak consume vitamin suplemen, pastikan Shaklee dulu okay. Jom tukar!! 

1 comment:

  1. I appreciate the depth and breadth of the topics you explore.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...