Sunday, September 11, 2016

Kenapa lepas makan suplemen ni saya rasa nak demam, letih dan mengantuk.

"Kenapa lepas makan suplemen ni saya rasa nak demam, letih dan mengantuk. Tak sesuai untuk saya ke?" Ni soalan saya dulu. 

Oke kalau keadaan macam ni bukan kesan sampingan tau. Ianya HEALING CRISIS (krisis pemulihan). Sesetengah orang akan lalui satu jangkamasa penyesuaian apabila ambil suplemen dietary. 

Simptom ni nampak macam penyakit tapi bukan. Ia tindakbalas tubuh kerana kekurangan khasiat disebabkan tabiat pemakanan kita selama ni. Apabila makanan berkhasiat dibekalkan dengan mengejut oleh suplemen, maka krisis pemulihan terjadi. Ada kemungkinan masa ni penyakit yg pernah dilalui oleh tubuh masa dahulu akan timbul kembali. 

Berapa lama? 
Biasanya beberapa hari. Akan berlalu 1-2minggu. Bagaimanapun tubuh yang lemah akan ambil masa untuk pulih. Ini disebabkan toksin telah bertimbun dalam tubuh kita -kesan makanan berkimia,lemak, diet tak seimbang, stress kurang tidur, antibiotik atau pengambilan ubat-ubat

Apa antara simptom healing crisis?
Pada waktu detoksifikasi ni, mungkin pening, lesu, sakit kepala, ketidakhadanan (perut kembung, lapar) cirit birit, kahak berlebihan, kencing keruh, berpeluh dsb. Simptom ni tak sama untuk semua orang.

Apa perlu buat?

Minum air bersih banyak, rehat secukupnya, makanlah lebih sayuran dan buahan. Jangan stop suplemen pulak ye. Sabar. 😂

Yang penting kita tahu suplemen Shaklee semulajadi,berkesan dan SELAMAT.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...