Monday, August 29, 2016

SINGKIRKAN CACING SECARA SEMULAJADI

Selalu kita dengar masalah cacing ni di kalangan kanak- kanak saja tapi sebenarnya ia juga boleh dialami oleh orang dewasa. 
Cacing orang dewasa

Betul ke semua peringkat usia pun ada masalah cacing? Sila lihat ni.

Sebelum kita kongsi apakah cara untuk mencegah masalah cacing secara semulajadi, kita lihat tanda-tandanya dahulu.

Tanda dijangkiti cacing
Keluar cacing dari slaur dubur atau nampak cacing pada najis kita.
Gatal pada dubur
Sakit perut-cirit birit, kembung perut, sembelit
1)Anemia - kurang darah kerana cacing yang telah hisap darah kita
2)Keletihan yang luar biasa - lesu, kurang tumpuan, kemurungan, gelisah, demam
3)Tiada selera makan, pucat
4)Kurang berat badan walaupun selera makan ada
5)Menggisir gigi semasa tidur pada waktu malam
6)Batuk teruk berpanjangan, batuk berdarah, asma sebab cacing adalm paru-paru

Berikut adalah cara semulajadi yang boleh anda amalkan untuk membasmi cacing dalam badan

1) Biji Betik
Mengunyah satu sudu teh biji betik semasa perut kosong setiap hari boleh mencegah dan membasmi cacing serta parasit lainnya. Biji betik boleh digunakan dalam keadaan basah atau kering. Campurkan dengan madu atau kurma untuk menghilangkan rasa pahitnya. Anda boleh juga mengisarkan biji betik dan campurkan sedikit air dan diminum

2) Biji Labu Kuning
Makanlah segenggan biji labu kuning mentah dua kali sehari semasa perut kosong. Untuk menghilangkan cacing pita, lakukan selama seminggu berturut-turut. Jika dicampur dengan bawang putih, biji labu kuning juga mencegah cacing kerawit.



3) Sayuran dan herba pahit
Jika anda kurang menyukai sayuran dan herba yang rasanya pahit, begitu juga cacing. Dengan mengambil sayuran serta herba pahit, ia tidak memberi kesempatan pada cacing untuk menggemukkan tubuh serta membiak.

4) Timun
Mengambil timun setiap hari mampu membantu membasmi cacing di tubuh. Sebagai anti parasit, timun telah diketahui boleh membunuh cacing pita.

5) Bawang Putih
Memgambil bawang putih setiap hari membantu mengatasi pelbagai jenis parasit. Selain itu, boleh membantu membasmi kulat, bakteria dan virus. Bawang putih juga boleh diambil dalam bentuk jus.

Selain dari 5 tips di atas, anda juga boleh mengambil suplemen Shaklee di bawah untuk mencegah masalah cacing di dalam badan ini.


Herblax adalah produk Shaklee yang sememangnya bertujuan untuk detoks usus.

Sebotol herblax mengandungi daun senna (bukan daun inai ye), akar rhubab, blue mallow, akar culver, akar likoris, kulit kayu buckthron, daun alfalfa, bunga lawang, dan buah pelaga. Kesemua ini adalah bahan tradisional untuk mencuci usus kita.

Nutriferon pula membantu untuk menguatkan imuniti badan kita. Kandungan utama di dalam Nutriferon adalah biji labu yang sememangnya agen yang mampu menyingkirkan cacing. Ada tadi kan di atas mengatakan biji labu antara cara untuk menyingkirkan cacing dalam badan. Ha cara mudah ambillah Nutriferon.

Garlic Complex, iaitu bawang putih bertindak untuk menghalau cacing. 
Sesetengah orang tak lalu nak telan bawang putih original tu kan. Dengan Garlic Complex Shaklee tak perlu lagi nak picit hidung atau pejam mata menelannya.

Setiap tablet mengandungi sebanyak 500mg bawang putih. Dalam Garlic Complex ni juga boleh memberikan khasiat Vitamin A, B dan C yang diperlukan untuk menghalau cacing

Anda ada pilihan untuk mengamalkan cara tradisional atau memilih suplemen Shaklee yang semulajadi, selamat dan berkesan juga telah diujikaji secara klinikal. 

Anda boleh hubungi saya untuk mendapatkan produk seperti di atas. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...