Tuesday, September 6, 2016

Kesan Diabetes Buah Pinggang Arwah Abah Rosak Sehingga Terpaksa Dialisis

Arwah Abah saya sebelum akhir hayatnya disahkan mengalami buah pinggang rosak sehingga terpaksa dialisis. Ianya kesan kepada masalah diabetes yang dialaminya selama bertahun-tahun.

Prosedur dialisis buah pinggang

Sedih memang sedih bila tahu buah pinggang arwah abah rosak. Masa tu saya tak kenal Shaklee lagi. Saya tak terfikir langsung untuk ikhtiar. 

Masa Doktor terpaksa tebuk leher untuk dialisis sedih tak tau nak cakap. Lepas dialisis badan letih lesu je. Kalau boleh taknak dialisis tapi apa kan daya masa tu kami rasa takde pilihan lain.

Dan Doktor beritahu nanti dah keluar wad perlu jalani dialisis di pusat Hemodialisis swasta kerana kelengkapan di Hospital Kerajaan ni tak mencukupi untuk semua pesakit. Arwah abah bukan kakitangan kerajaan, anak-anak pun takde keja kerajaan masa tu. Saya hubungi pusat Hemodialisis untuk booking tempat. Mereka beritahu kos dialisis. Seingat saya masa tahun 2010 tu sekali dialisis hampir RM200 satu sesi tak termasuk ubat. 
Harga dialisis swasta
Mereka sarankan saya minta bantuan Perkeso kerana Abah pencen under Perkeso tapi katanya Perkeso tak cover kos ubat. Boleh cuba minta bantuan Baitulmal. Saya terus ke Baitulmal Ipoh tak pergi pun Manjung kerana nak cepatkan proses. Alhamdulillah dipermudahkan Allah cepat je diluluskan. Saya bersyukur sangat masa dapat surat tu. 

Tapi saya terpaksa call Baitulmal untuk cancel, supaya dapat beri peluang tu pada orang lain yang lebih memerlukan. Ini kerana Abah saya telah pergi buat selamanya sebelum sempat jalani dialisis di luar. 


Banyak kan kita dengar berita macam ni.
Buah pinggang pulih

Menanggung beban hutang yang banyak akibat kos rawatan yang tinggi. Kami pun dulu kalau boleh elak dialisis memang nak elak. Kalau tau ada rawatan alternatif memang nak cuba. 
Set buah pinggang shaklee
Sakit buah pinggang stage 5. Selepas amalkan Vivix tiada tanda-tanda perlu dialisis.

Bila lihat testimoni ni memang buat saya mengimbas kenangan bersama arwah Abah dulu. Nak undur masa memang tak boleh tapi saya mampu share pada insan di luar sana supaya boleh buat pilihan selain dialisis. Malah ada peluang untuk ikhtiar yang terbaik.
Rawatan buah pinggang rosak shaklee
Bacaan diabetes tinggi menurun dengan baik selepas amalkan Vivix. bulan Mei doktor beritahu buah pinggang mungkin ada masalah. Setelah 3botol Vivix bila buat check up, doktor sahkan buah pinggang tiada masalah. Alhamdulillah
Kos dialisis murah
Ini adalah perbandingan untuk kita nilaikan. Jika ada yang rasa Vivix itu mahal. Dengan apakah mahal itu dibandingkan. Nikmat sihat itukah atau nilai buah pinggang itukah.

Bagi yang ingin berikhtiar dengan Vivix saya sedia membantu. 
Vivix sebotol RM475. Beli dua botol untuk lebih penjimatan. 

InsyaAllah ini ikhtiar kita. Moga dipermudahkan Amin.

Hubungi saya 
Tinie Badri


PENGEDAR SAH SHAKLEE PERAK
PENGEDAR SAH SHAKLEE UPSI
PENGEDAR SAH SHAKLEE TANJUNG MALIM
PENGEDAR SAH SHAKLEE BEHRANG 2020
PENGEDAR SAH SHAKLEE SLIM RIVER
PENGEDAR SAH SHAKLEE MANJUNG
PENGEDAR SAH SHAKLEE LUMUT
PENGEDAR SAH SHAKLEE LEKIR
PENGEDAR SAH SHAKLEE SITIAWAN
PENGEDAR SAH SHAKLEE IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE AYER TAWAR
PENGEDAR SAH SHAKLEE KAYAN
PENGEDAR SAH SHAKLEE TELUK INT




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...