Tuesday, August 23, 2016

KESAN SAMPINGAN SETELAH 20TAHUN MENGAMBIL SUPLEMEN

Biasa tak dengar orang cakap tak elok makan vitamin suplemen ni nanti rosak buah pinggang, membahayakan. Membazir duit je pun. Betul ke?. (Jawapan bwh sekali) 
Side effect suplemen

Testimoni bukan bukti saintifik.
Oleh itu Shaklee buat landmark study. 



Landmark Study tu apa? 
Kajian oleh pihak ketiga iaitu badan bebas yang menjalankan eksperimen dan menunjukkan bukti hasil dari eksperimen yang dijalankan



Dijalankan pula oleh sebuah institusi antara world's leading dalam research, yg memenangi anugerah no 2 dalam top universities in Clinical Medicine and Pharmacy. No 1 University Harvard, no 2 UCSF ni. Bukan universiti online yg boleh beli-beli sijil tu ye.



Diketuai oleh Dr Gladys Block. Siapa doktor ni? Seorang epidemiologist terkenal di US. Yang terlibat dalam mereka pyramid makanan yang menjadi rujukan seluruh dunia sekarang.



Kisahnya, Dr. Block mendekati Shaklee dengan idea untuk menjalankan kajian. Dia bimbang dengan putar belit media(ni yang kita selalu viralkan) tentang vitamin suplemen dan mahu melakukan kajian jangka panjang untuk menunjukkan manfaat dan untuk mengatasi beberapa kelemahan dalam kajian "jahat" sebelum sebelum ini. Dia bertanya kepada Shaklee untuk menyediakan subjek untuk kajian. 


Kesan sampingan shaklee

Ada 3 kumpulan subjek ujikaji ini iaitu seramai 1000orang, 
1) tidak ambil apa-apa vitamin 
2) ambil multivitamin lain-lain jenama 
3) yang ambik jenama Shaklee 

Data telah diperoleh daripada Penyiasatan Kebangsaan Kesihatan dan Pemakanan Peperiksaan ( NHANES) 2001-2002 dan NHANES III 1988- 1994. kaedah regresi logistik digunakan untuk menganggar kemungkinan nisbah dengan 95 % selang keyakinan .

Walaupun Shaklee membiayai kajian, reka bentuk dan pelaksanaan kajian dan kesimpulan yang diambil dan diterbitkan adalah di bawah kawalan sepenuhnya Dr. Block dari University of California at Berkeley. 
Dan ujikaji ini dilakukan oleh Saintis luar.

Mr Roger Barnett mengambil risiko dengan bersetuju untuk published result sama ada result ok menyebelahi syarikat ataupun tidak. 

Keputusan ujian diterbitkan di dalam Nutrition Jurnal pada Oktober 2007
Shaklee tiruan


Perbandingan ke atas 3 golongan Pengguna jangkamasa panjang iaitu SELAMA 20tahun, iaitu yang tidak ambik suplemen langsung, yang ambik jenama lain-lain dan yang ambil jenama Shaklee. Study ni melibatkan 1000orang pengguna
Suplemen terbaik di pasaran

Kesimpulannya jika
✔️Anda rasa cukup makan makanan seimbang je tak perlu makan vitamin anda silap

✔️Anda boleh makan vitamin apa-apa saja, sama je kesannya, landmark study membuktikan sebaliknya

✔️Kalau rasa Shaklee ni tak bagus pun, rujuklah ujian ini oke, ye landmark study ni

Maka Pilih vitamin yang terbukti ujian klinikalnya, ujian yang dijalankan bukan sebulan dua tapi selama 20tahun. Bukti oke bukti.
Jenama vitamin terbaik
Sebelum beli apa-apa suplemen semak dulu list ni ye
Shaklee bahaya
Ha, profesor pun pilih Shaklee okay

Haaa yang atas ni feedback customer saya sendiri tau. Doktornya pun sarankan Vivix Shaklee bagus.

Baiklah berbalik kepada  ayat perenggan pertama di atas. 👆

Jawapannya Betul!! 

Suplemen merbahaya pada buah pinggang Jika ianya dari jenama lain yang tidak dibuat ujikaji sejauh mana keberkesanannya atau kesan buruknya ke atas kesihatan manusia. 
"Ingin berikan yang terbaik untuk kesihatan badan anda, pilihlah jenama yang TRUSTED dan DIUJI OLEH SAINTIS BERTAULIAH. Jangan perjudikan nyawa anda"

Landmark study supplement


Saya sangat yakin untuk berkongsi dengan anda suplemen yang selamat semulajadi dan berkesan pilihlah Shaklee. Kesan sampingannya adalah anda menikmati hidup yang lebih sihat, ceria dan gembira. 

Tinie Badri




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...