Saturday, September 19, 2015

^CARA MERAWAT PENAPIS BUAH PINGGANG BOCOR, APAKAH LANGKAH AWAL?^

Assalamualaikum
Saya menerima panggilan yang bertanyakan tentang penyakit suami saya sebelum ini. Boleh Rujuk Sini : PENAPIS BUAH PINGGANG SUAMIKU BOCOR
Customer ini bertanyakan update terkini tentang suami saya memandangkan kali terakhir saya update mengenainya adalah pada beberapa bulan yang lalu.

Alhamdulillah suami saya sihat, tidak lagi bergantung pada ubat dan juga tidak bergantung 100% pada suplemen Shaklee yang beliau ambil sebelum ni iaitu Vivix. Suami saya hanya mengambil sekali sekala memandangkan saya memang mengamalkan Vivix dan Vivix ada je la dalam peti ais tu.
Believe me, Vivix sedap dan banyak sangat kebaikannya sehinggakan nak tinggalkan terus rasa satu kerugian. Tapi apa yang saya nak tekankan di sini, walaupun suami saya dah baik setelah 4bulan mengamalkan Vivix itu tidak bermakna beliau perlu bergantung sepenuhnya pada suplemen itu. Ya saya faham bila lihatkan harganya ramai yang terkejut. Dan berfikir-fikir adakah seumur hidup perlu bergantung pada suplemen itu. Pada saya jika anda memang mementingkan kesihatan dan MAMPU teruskan sahaja tetapi ia bukan suatu kewajipan. Jika dah pulih anda juga boleh mengambil vitamin lain yang mampu milik.




Oke apa yang saya nak ceritakan hari ni adalah tentang langkah untuk diagnosis awal. Bukan apa masa terima panggilan tu, lelaki tersebut baru mengesyaki beliau mengalami syndrom buah pinggang bocor ini memandangkan ada simptom yang dialami seperti AIR KENCING BERBUIH.
Perlu diketahui, Selain simptom ini ada juga simptom lain seperti kaki bengkak, muka bengkak, berat badan naik, kolesterol dan darah tinggi naik.
nephrotic syndrom



Paling penting, jangan takut untuk pergi ke hospital berdekatan dan buat pemeriksaan lanjut. Bukan apa ramai customer saya yang bila ada simptom ni berfikir-fikir nak pergi check atau tidak. takut untuk tahu kebenaran. Percayalah langkah terbaik buatlah permeriksaan terlebih dahulu.

Berikut adalah langkah untuk diagnosis Nephrotic Syndrom yang biasanya akan dijalankan
1)Ujian air kencing-ujian air kencing ini perlu dilakukan untuk melihat kadar protein di dalam air kencing. Dan biasanya ujian ini memerlukan pesakit untuk mengumpulkan urin dalam tempoh 24jam untuk dinilai kadar protein di dalamnya.


2) Ujian darah- Beberapa ujian darah boleh disyorkan untuk membantu menentukan penyebab sindrom nefrotik untuk menilai risiko komplikasi dan untuk menilai fungsi buah pinggang secara keseluruhan.

3)Biopsi Buah Pinggang-  adalah prosedur standard untuk menentukan penyebab sindrom nefrotik apabila sebab yang tidak dapat dikenal pasti oleh ujian makmal. Dengan mengambil sampel buah pinggang ini juga dapat mengenalpasti tahap kerosakan buah pinggang pesakit. 

Saya tahu ramai di luar sana yang sama ada tidak mempedulikan tanda-tanda yang ada atau takut untuk mengetahui kebenaran tentang keadaan diri anda. Tetapi adalah satu keperluan untuk mengenalpasti tahap kesihatan anda yang sebenar supaya rawatan lanjut dapat diberikan. Suami saya memilih suplemen berbanding steroid dan alhamdulillah pilihannya berbaloi. Apa pilihan anda itu terpulanglah pada anda, kami memilih yang semulajadi, selamat dan berkesan.
 
Sekiranya anda nak mendapatkan suplemen Vivix ini, hubungi saya. Setiap pembelian saya akan berikan konsultasi yang terbaik. InsyaAllah. Hikmahnya Allah beri ujian sakit ini kepada suami saya supaya saya boleh bantu anda di luar sana yang memerlukannya. 
IKUTI VIDEO EKSLUSIF TESTIMONI PENAPIS BUAH PINGGANG BOCOR TELAH SEMBUH
 
Untuk tips percuma dan konsultasi serta HARGA ISTIMEWA
✍ PM: https://www.facebook.com/messages/MohSihat
✐ Blog: http://www.mohkitasihat.blogspot.com/
✉ Email: hartini.badri@gmail.com
✆ SMS/WhatsApp: 012-2812952
➲ COD Area: Lumut, Manjung, Sitiawan, Lekir Tanjung Malim ,Slim River

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...