Thursday, February 27, 2014

^ KANAK-KANAK ASMA DAN SHAKLEE ^

Sumber dari wikipedia ini menjelaskan apakah penyakit asma  ni. Hari ni Tinie nak sembang pasal asma dan Shaklee.
Penyakit Asma atau lelah merupakan penyakit immunologi yang menyebabkan kesukaran bernafas. Ini adalah kerana ketika pesakit diserang asma, keradangan dan spasma pada selaput dinding laluan udara menyebabkan bronkiol di dalam paru-paru menjadi sempit. Pesakit asma mungkin mengalami pernafasan bersiul (wheezing), sesak nafas, dan sukar untuk bersenam.
Ketika otot mengejang, saluran udara mengecil dan menghalang pernafasan. Apabila ini terjadi,paru-paru akan berkurangan udara. Akibatnya, pesakit boleh pengsan.
Kenapa ye. Sebabnya semalam baru dapat testimoni dari customer Puan Ct yang ambik Omega Guard untuk anaknya yang ada masalah asma. Selain tu anaknya juga ada mild eczema dan kerap batuk dan selsema. Pn Ct hubungi Tini sebulan yang lepas menceritakan keadaan kesihatan anaknya. Ikutkan Tinie suggest set Mealshakes dan Omega Guard. Tapi Pn Ct nak budget, almaklumlah hanya suami yang bekerja tapi disebabkan risau dengan keadaan anaknya yang selalu tak sihat jadi Pn Ct pun ambik Omega Guard sahaja. Yer la ibubapa mana sanggup tengok anak asyik tak sihat je kan. Sanggup berbelanja sedikit asalkan anak sihat dan cergas. Tinie cakap boleh je, ikut budget dan sambil tu kita ni berusaha dan berdoa sama.

Yang bestnya, adik Ammar  ni masuk Pertandingan Tilawah Al-Quran Peringkat Daerah. Semalam Pn Ct cakap Alhamdulillah latihan berjalan dengan lancar berbanding tahun lepas yang selalu je terganggu dek kerana sering hidung tersumbat dan selsema. Dan tahu tak dapat nombor berapa? Dapat No 2. Allahuakbar. MasyaAllah suka sangat Tinie dengar. Sekurang-kurangnya anak ini semakin sihat dan boleh menjalani hidup aktif seperti kanak-kanak lain. Alhamdulillah dengan izin NYA jua.

APA LAGI YANG BAGUSNYA OMEGA UNTUK KANAK-KANAK?
  1. Meningkatkan sistem IMUN tubuh kanak-kanak (selesema, demam kurang inshaALLAH)
  2. Kesihatan sistem kardiovascular (jantung, arteri, salur darah yang sihat)
  3. Membantu merawat ECZEMA. Omega Guard ni bagus kalau nak kulit cantik tau ;-)
  4. DHA dan EPA dengan untuk perkembangan minda kanak-kanak.
  5. Disyorkan untuk kanak-kanak HYPERACTIVE dan AUTISME
  6. Bagus juga untuk kanak-kanak yang susah nak tidur
CARA MAKAN?
Yer la ramai yang tanya dengan Tinie, boleh ke kanak-kanak nak makan ni. Macam susah je. Oke macam ni bagi kanak-kanak yang boleh telan, telan je macam biasa. Yang tak boleh telan kalau yang boleh kunyah. Bagi je anak-anak kunyah. Anak-anak Tinie sendiri memang suka la kunyah Omega Guard ni. Sampai kena sorok la botolnya. 
Bagi anak kecil yang tak boleh kunyah, sebab omega ni sesuai untuk kanak-kanak seawal usia SETAHUN. Jadi boleh pecahkan dan masukkan dalam susu atau dalam makanan anak. 
Omega Guard Shaklee ni dalam softgel, so, masuk mulut cair. InshaALLAH takde masalah anak tercekik.

Jom kita layan beberapa testimoni:











Harga sebotol Omega Guard ni RM136 (SM) | RM140 (SS) dengan kandungan 90 biji softgel yang halal. Boleh tahan 3 bulan untuk seorang anak.

Untuk tips percuma dan konsultasi serta HARGA ISTIMEWA
✍ PM: https://www.facebook.com/messages/MohSihat
✐ Blog: http://www.mohkitasihat.blogspot.com/
✉ Email: hartini.badri@gmail.com
✆ SMS/WhatsApp: 012-2812952
➲ COD Area: Lumut, Manjung, Sitiawan, Lekir
Tanjung Malim ,Slim River

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...