Wednesday, December 11, 2013

^Day 3: Hatiku terpaut pada ^

Tajuk day 3.. tempat atau benda yang telah buat anda jatuh cinta.
Jadi setelah kupikir-pikirkan. Hatiku terpaut pada Puncak Gunung Kinabalu.

wah gitu. Kenapa ya. Oke mcm ni, beberapa bulan lepas suamiku
ami ku bawak aku dan anak-anak serta mak dan mak mertuaku bercuti ke Sabah. Alhamdulillah percutian 3hari 2malam tu sangat bermakna. Best sangat yr Sabah. Hutan hijau yang masih belum diragut kesuciannya. Sejuk, damai. Sebenarnya ia percutian pertama ku naik flight. Ku suka terbang tinggi. Gayat? Taklah. Hanya berdoa moga dipermudahkan perjalanan. Selebihnya ku hanya enjoy sepanjang pengembaraan kami.


Simboliknya ku suka puncak Gunung Kinabalu, impianku di dalam Shaklee setinggi puncak Gunung. Walau dulu tak pernah ku impi, menyertai Shaklee hanya untuk dapat beli produk jaga kesihatan dengan murah.

 Tapi alhamdulillah pelaburan RM75 ku sangat berbaloi. Bukan saja balik modal. Tapi dah berganda-ganda dari bonus 2 angka ke 4 angka. Tidak ku sangka. Susah kr buat Shaklee? Pilih upline kita. Pilih group yang kita nak sertai. Maka tidaklah sesusah mendaki puncak gunung kinabalu. Tapi kalau terlalu mudah tak syok.juga kan.. hasil titik peluh bersusah payah mendaki puncak gunung kejayaan di dalam Shaklee itu lebih manis daripada tanpa berbuat apa-apa.

Gunung Kinabalu indah, damai, menyejukkan, saujana mata memandang. Itulah kejayaan yang ingin ku genggam. Berjaya bersama Shaklee tidak menyesakkan tapu mendamaikan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gadget

This content is not yet available over encrypted connections.