Sunday, May 26, 2013

^ GLA COMPLEX ^

 Perbezaan Shaklee:
Kebanyakan GLA (Gammba-linoletic acid) tersedia di pasaran dihasilkan dari Evening Primrose Oil (EPO).
Manakala GLA Shaklee diesktrak dari borage yang mengandungi lebih dari 2 kali ganda GLA dalam epo. Borage juga adalah 3 kali lebih berkesan dari EPO. Setiap kapsul mengandungi lebih 300mg GLA yang mana ianya adalah sumber terbaik Omega 6. Ianya digabungkan dengan minyak sunflower dan vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya.

Manfaat Utama


- Herba tradisi yang dipercayai -Borage adalah herba kegemaran orang Barat. Ianya merawat ulser, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat saraf, meningkatkan stamina.

- Mengawal selia estrogen dan testoteran
- GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormon lelaki dan wanita, memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan sakit payudara.


-Melambatkan menopous- Memperbaiki keadaan menopaus seperti, hot splashes, insomnia, ketidakhadaman, depresi. Pengambilan jangka panjang akan melambatkan penuaan, mengetatkan uterus, memberi tone kepada uterus untuk kulit lebih muda.


- Memperbaiki prostatomegaly- GLA memperbaiki masalah prostat lelaki dan masalah kerap kencing

- Menentang kanser/cyst/fibroid- GLA adalah anti-oksidan yang meningkatkan sistem imun tubuh, menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser


-Memperbaiki inflamasi kulit- Ianya mengurangkan inflamasi kulit, eczema, alergi, kegatalan, kulit kering, merperbaiki bintik penuaan, tinea, kurap. Ianya juga meringankan sakit dan bengkak yang terjadi dari rheumatisma artritis.


- Menghalang komplikasi diabetis- merendahkan gula darah, berkesan untuk diabetis semasa hamil.


-Pelangsingan dan menghalang pertambahan berat badan- merendahkan kolesterol LDL, menghalang penambahan berat badan dengan berkesan. Ambil semasa perut kosong untuk mengelak keasidan hiper.


- Menghalang tekanan darah tinggi- Menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, pengembangan salur darah, memperbaiki tekanan darah tinggi, mengelak masa jantung

- Memperbaiki tekstur rambut
- Memperbaiki rambut kering dan keadaan rambut gugur


- Hiperaktif dan Autisma - Dibukti secara klinikal bahawa GLA minyak ikan memperbaiki keaadaan kanak-kanak berautisma, sukar beri tumpuan belajar dan hiperaktif



Cadangan Cara Pengambilan:
- Untuk pemeliharaan kesihatan: 2 kali sehari, 1kapsul setiap kali (selepas makan).
- Untuk Menopaus, pelangsingan, hyperaktif: 2 kapsul sehari, 2kapsul setiap kali (selepas makan).

SIAPA MEMERLUKANNYA?GLA BUKAN SAHAJA UNTUK WANITA

Ramai orang salah anggap GLA hanya untuk wanita, sebenarnya suppleen GLA asid linoleik yang sama penting seperti asid amino tidak boleh diperolehi dari makanan. Sangat penting untuk kanak-kanak (potong gel lembut dan campurkan isinya dengan makanan), remaja dewasa dan juga monopaus dan andropause (lelaki).


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...