Tuesday, August 15, 2023

VITAMIN UNTUK WANITA TERBAIK UNTUK TENAGA

Bila dah memasuki usia 30-40an badan mula cepat rasa letih lesu tidak bertenaga. Wanita yang dah semakin meningkat usia pasti nak cari suplemen vitamin untuk wanita, yang terbaik untuk kesihatan dan tenaga. 
Tubuh badan kita ni bagaikan jentera, mesin atau sistemnya akan merosot menurun prestasinya  seiring dengan usia. Kalau dulu buat kerja multitasking kata orang tak ada masalah, cepat pantas dan kita tak penat. Bila makin berusia mulalah kebas sana sini, mula cepat letih dan tak pantas lagi.⁹

Tubuh badan wanita juga perlu bersedia awal sebelum memasuki fasa premenopause di awal 40an. Ini supaya tubuh badan dapat mengadaptasi dengan baik melalui fasa perubahan itu. 

Di usia premenopause hormon hormon seperti estrogen dan progesteron semakin merosot dan menjejaskan tubuh badan. Dalam hal ini nutrient sangat penting. Selain jaga pemakanan, senaman dan lifestyle, anda boleh amalkan vitamin bagi mendapatkan nutrient yang diperlukan.

VITAMIN UNTUK WANITA CERGAS BERTENAGA
Ini adalah vitamin vitamin yang penting untuk wanita kekal cantik, cergas dan bertenaga. Sihat dalaman dan luaran. 

VITAMIN UNTUK WANITA
1. VITALIZE
Multivitamin mineral yang terkandung di dalam Vitalize ini membantu untuk penghasilan sel darah merah yang sihat. 
Lengkap dengan vitamin C dan vitamin B yang bagus untuk tenaga untuk antibodi dan elak dari hemoglobin darah yang rendah dan tekanan darah rendah.  

VITAMIN UNTUK WANITA
2. GLA COMPLEX
Bersumberkan minyak borage, minyak biji bunga matahari dan vitamin e menjadikan kandungan Gla di dalam Gla Complex berkepekatan tinggi berbanding pil epo biasa. 

Bagi wanita yang selalu senggugut, amalkan Gla Complex setiap hari. Ia bantu mengurangkan simptom PMS 

Gla complex juga bantu kurangkan simptom menopause dan lambatkan penuaan.

Gla Complex bantu untuk kawalselia hormon. Bila hormon tak stabil, wanita mudah rasa sensitif, emosi tak menentu, kulit juga jadi mudah kering, mudah naik jeragat. 



Bonus, di dalam Gla Complex ada vitamin E maka ianya bagus untuk kulit cantik. Bantu melembabkan dan memudarkan parut jerawat jeragat. 
Gla Complex memang teman baik wanita. 

VITAMIN UNTUK WANITA
3. OMEGA
Untuk info, asid lemak omega 3 sangat penting bagi hormon wanita. 
Selain itu omega 3  bersifat anti inflamasi, anti radang yang bantu mengelakkan dari risiko sakit jantung, artritis dan sakit sendi. Omega juga bagus untuk otak bagi menguatkan memori. 
Bila makin berusia mulalah asyik nak lupa, memori semakin tak kuat kan. Bonus bagi wanita yang amalkan omega ini kulit jadi lebih lembab tidak kering, mengurangkan risiko kulit jeragat.

VITAMIN UNTUK WANITA
4. OSTENUTRIX KALSIUM
Ostenutrix ini adalah pil kalsium yang  istimewa kerana selain kalsium ia lengkap dengan vitamin D dan Magnesium. Ini menjadikan penyerapan lebih baik. 

Kita mengetahui khasiat kalsium untuk tulang. Untuk elak sakit lutut, sakit sendi dan elak risiko osteoporosis. Wanita paling tinggi risiko untuk mendapat osteoporosis(tulang reput) berbanding lelaki. Jadi sangat penting untuk ambil kalsium setiap hari.

Vitamin D salah satu komponen di dalam pil Ostenutrix. Kandungan Vitamin D³ menggalakkan penghasilan hormon melatonin sekali gus mampu melancarkan kitaran waktu tidur anda, penting untuk fasa premenopause membantu tidur yang lebih lena. Bila makin berusia perubahan hormon membuatkan kadang-kadang wanita mengalami imsomnia susah nak tidur malam. Vitamin D juga bantu mengurangkn risiko kanser dan sakit jantung 

Magnesium penting untuk keseimbangan hormon seperti estrogen, progesteron dan tiroid. Ia bagus diamalkan bagi mengurangkan stress. 

Kesimpulannya, wanita tunggak rumahtangga. Perlu sihat dan cergas, usia bukan alasan. Amalkan pemakanan sihat, senaman dan suplemen vitamin yang betul. 

Nak dapatkan harga istimewa dan konsultasi percuma bagi vitamin untuk wanita, sila klik link di bawah 


Hubungi saya untuk maklumat lanjut. 

Tinie Badri

ID : 927505

(Key Coordinator)

WhatsApp ;

6012-2812952

atau;

E-mail

hartini.badri@gmail.com


Pengguna tegar produk Shaklee sejak 2013.

Aktif sebagai Pengedar Shaklee di Malaysia sejak 2013 hingga sekarang.

Berpusat di Puncak Alam Selangor dan mempunyai rangkaian niaga di seluruh Malaysia.

Servis penghantaran 'by hand' ke kawasan berhampiran.

J&T/Pos Laju/Gdex ke seluruh Malaysia.

Pos ke Singapore, Brunei dan lain-lain juga disediakan.






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...