Sunday, April 9, 2017

CIRIT BIRIT BERPANJANGAN RUPANYA TANDA KETUMBUHAN DALAM USUS

Antara tanda gejala ketumbuhan atau barah usus adalah seperti cirit birit, berak berdarah, sembelit dan ada banyak lagi tanda lain ada saya kongsikan di bawah ini.  
Cirit birit lama kanser usus vivix 

Sebelum itu jom baca dulu kisah customer saya seorang ni yang ayahnya cirit birit tak henti lebih 9hari. Jom ikuti kisah ini

Customer ni Januari ari tu, abahnya warded.. 
Katanya ada masalah buah pinggang sikit kemudian 9hari cirit birit tak henti. Lemah dah abahnya doktor takde bagi ubat apa melainkan masukkn air. Nak elak dehidrate kan.
Kemudian dia decide untuk belikan Vivix kat abahnya.



Rupanya abahnya ada ketumbuhan dalam usus.
Alhamdulillah lepas 3botol nampak perubahan. Abahnya sendiri puas hati dan suruh beli lagi 
Dan kelmarin dia order lagi dua botol, nak masuk botol ke6 dan ketujuh dah.

cirit birit barah usus 
Update Terkini: 
"Masa buat scan masukkan kamera tu memang ada polips ke apa ntah mcm bunga dalam usus tu nampk luka. Mmg tu punca berak kerap tu (petanda awal kanser). Yg peliknya latest jumpa doc last week nk tgok result doc bg tau xde apa2 ketumbuhan pulak. Mgkin bukan tahap kanser. Abah ct ni sgt susah nk mkn ubat. Tp klau dia sendiri minta beli vivix tu maknanya dia rasa perubahan badan dia. Masa dalam tempoh hampir sebulan tu. 100% minum sikit dan bergantung dgn Vivix . Sekarang Alhamdulillah... dah mula mkn" 

Tolong doakan moga customer ni dimurahkan rezki dapat berikan yang terbaik untuk ayahnya. Moga ayahnya cepat sihat. Aminn.

peringkat barah usus 
Apakah gejala barah usus?
Antara gejala barah usus adalah :
  • Berak berdarah – darah bercampur dengan najis, kadangkala najis bewarna hitam seperti kopi. Ini merupakan antara tanda-tanda awal barah usus.
  • Perubahan tabiat membuang air besar seperti sembelit. Tabiat membuang air besar bagi setiap individu adalah berlainan. Jika kekerapan membuang air besar menjadi terlalu lama, contohnya daripada tabiat hari- hari ke tandas menjadi berkurangan kepada setiap tiga atau empat hari sekali.
  • Cirit-birit – ini merupakan tanda-tanda barah usus di sebelah kiri.
  • Sembelit diselangi dengan cirit – barah usus yang hampir tersumbat akan menyebabkan najis keras tidak dapat melalui usus besar. Pesakit akan mengalami gejala sembelit pada ketika itu. Najis yang tersumbat ini mempunyai banyak bakteria dan akan ‘membusuk’ di dalam usus, menyebabkan air kembali diserap ke dalam usus. Ini menyebabkan najis menjadi lembik dan berair. Pada ketika ini, pesakit akan mengalami gejala cirit. Cirit yang dialami adalah lebih daripada lima kali sehinggakan sesetengah pesakit mengadu tidak dapat mengawal simptom cirit ini. Kitaran sembelit dan cirit akan berulang.
  • Tidak berak dan kentut serta muntah. Gejala ini akan berlaku apabila usus sudah tersumbat seratus peratus.
  • Hilang selera makan dan turun berat badan. Pesakit akan menjadi kurus serta hilang selera makan dalam jangka waktu yang singkat.
  • Sakit ‘perut’ – gejala yang sangat diambil mudah. Sakit pada bahagian abdomen bergantung kepada kedudukan barah usus.
  • Tabiat ke tandas, tetapi tiada najis – Pesakit merasakan seperti mahu membuang air besar, tetapi apabila ke tandas, tiada najis yang keluar. Ini adalah disebabkan oleh kanser yang terletak pada bahagian rektum. Apabila ketumbuhan sudah memenuhi rektum, ianya memberikan mesej yang salah kepada badan seolah-olah rektum sudah dipenuhi najis. Sedangkan tiada najis di dalam rektum, yang memenuhinya adalah sel-sel kanser sahaja.
  • Sumber: http://www.mmgazette.com/memahami-barah-usus-dr-ruhi-fadzlyana/

Kalau ada ahli keluarga atau anda sendiri alami perkara sama macam ni boleh ikhtiar dengan Vivix k. Dengan izinNya jua pastinya. 

Dan jika anda nak cuba Vivix boleh hubungi saya 

Tinie Badri
**penghantaran Vivix PERCUMA KE SELURUH MALAYSIA

1 comment:

  1. Alhamdulillah syukur dpt feedback positif dr customer.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gadget

This content is not yet available over encrypted connections.