Thursday, March 23, 2017

CEGAH PENYAKIT NEURODEGENERATION DENGAN ANTIOKSIDAN TERBAIK

Oxidative stress bukan saja membawa kepada banyak penyakit kronik, penyakit penuaan, malah termasuk jugak menggalakkan penyakit neurodegeneration seperti seperti alzheimers, imsomnia, OCD, ACHD, autisme, sukar mengingat, sukar fokus dan sebagainya. 


Ingat tak pernah share sebelum ni bagaimana radikal bebas boleh menyebabkan oxidative stress. Radikal bebas ni datang dari stress, pencemaran alam, asap rokok, fast food, junk food, sayur dan buah buahan yang tinggi pesticide, penggunaan bahan kimia merbhaya dalam bahan pencuci dan lain-lain kegunaan harian kita.


Pengambilan makanan yang tinggi antioksida dapat membantu masalah ini. bantuan antioksida men"dermakan" elektron akan meneutralkan radikal bebas.
Banyak research yang telah dibuat yang mana membuktikan pengambilan polyphenol dapat membantu melindungi DNA dari kerosakan akibat radikal bebas.
Penyelidik telah mengenal pasti peranan polifenol dalam melambatkan permulaan demensia dan mengurangkan risiko anda untuk Alzheimer.
Sebagai contoh, resveratrol yang terdapat dalam kulit anggur, telah didapati mempunyai pelindung saraf sekaligus membantu penyakit neurodegeneration.


Jadi kalau taknak tua sebelum waktunya, taknak "nyanyuk" lupa itu ini maka rajin rajinlah minum Vivix yang tinggi antioksida kaya dengan resveratrol dan polyphenol.
Say YES to Vivix!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...