Saturday, March 25, 2017

BACAAN PROTEIN DI DALAM URIN SUDAH NEGATIF

Alhamdulillah hari ni ada satu lagi perkongsian bacaan protein negatif selepas pengambilan Vivix. Jadi bagi mereka yang nak turunkan bacaan protein dalam urin jom kita ikuti kisah ini. Sebelum tu berapakah bacaan normal untuk protein dalam urin?

bacaan normal protein dalam urin 
Ye, sepatutnya negatif. Sepatutnya tiada protein dalam darah atau urin. Proteinuria bermaksud keadaan abnormal pada penapis glomerular (penapis buah pinggang)


 

Jika ada protein maksudnya ada sesuatu yang tidak normal dan memerlukan pemeriksaan lanjut. 

Saya nak kongsikan kisah Mak sahabat saya Pn Dila. Pn Dila menghubungi saya dan katanya beliau risau bila pemeriksaan mendapati terdapat protein dalam urin maknya. Saya kongsikan pengalaman ikhtiar dengan Vivix untuk suami saya. Dan Pn Dila setuju untuk ikhtiar dengan Vivix dan ikut beberapa tips yang saya kongsikan.

Alhamdulillah setelah lebih kurang sebulan mengamalkan Vivix dan nak masuk botol kedua, pemeriksaan menunjukkan bacaan PROTEIN ADALAH NEGATIF. Selain konsisten Vivix, makan ubat doktor, maknya juga amalkan diet makan yang sihat.

 

Nasihat saya jika anda mendapati sesuatu yang tidak normal (Rujuk Tanda Masalah Buah Pinggang)
Silalah buat pemeriksaan dan bertindak awal ikhtiar yang terbaik. 

Timbalan Pengerusi Kedua dalam Lembaga Pengurusan NKF, Dr. Tan Chwee Choon menyatakan kegagalan buah pinggang perlu dikesan pada peringkat awal. 

“Lebih awal anda mengetahui masalahnya, lebih cepat ia dapat dirawat bagi mengelakkan ia menjadi lebih teruk.
“Anda perlu berusaha menjaga buah pinggang anda dan mencegah dari terjadi kerosakan buah pinggang kronik,” jelasnya.
Artikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2008&dt=0330&sec=Kesihatan&pg=kn_03.htm#ixzz4cLxXZfbi 
© Utusan Melayu (M) Bhd 


TANDA BUAH PINGGANG BOCOR



TIPS PEMAKANAN BAGI PESAKIT BUAH PINGGANG BOCOR




Jika nak ikhtiar dengan Vivix dan dapatkan konsultasi istimewa dari saya sila hubungi saya

TINIE BADRI

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...