Wednesday, March 1, 2017

4 TIPS CHICKEN POX ANAK CEPAT SEMBUH

Hari ni saya nak share empat tips chicken pox cepat sembuh, ye dengan parut chicken pox sekali cepat hilang. InsyaAllah. Faham sajalah, Bila anak-anak demam tambah-tambah demam chicken pox ibu-ibu la yang paling sibuk. Dah la berjangkit, kalau satu rumah demam alahai lagilah letih kan. Kesian tengok sorang-sorang. 



Jom kita tengok dulu tentang apa tu demam chicken pox
Chicken pox juga dikenali sebagai cacar air, jintungan atau bertih (mengikut dialek daerah). Ia disebabkan oleh virus Varicella (kumpulan virus herpes) dan amat mudah berjangkit. Ia berlaku pada semua peringkat umur, biasanya pada kanak-kanak. Ia lebih teruk sekiranya berlaku kepada orang dewasa. Rebakan adalah melalui sentuhan atau titisan cecair daripada orang dijangkiti. Rebakan juga berlaku melalui bahan tercemar dengan cairan cacar seperti pada pakaian atau tuala dari penghidap chicken pox.
Pengidap chicken pox boleh merebakan virus sehingga 48 jam sebelum ruam timbul dan boleh terus menjangkitkan orang lain sehingga cacar air menjadi kering dan berkeruping. Kayap (herpes zoster) ialah infeksi dari virus yang sama dan berlaku pada di masa hadapan (umur dewasa).

Bila chicken pox terjadi apa ikhtiar yang boleh dilakukan. 

Disebabkan chicken pox ni berjangkit, 4 anak-anak ibu ini terkena demam campak
Alhamdulillah ikhtiar ibu ini berhasil. 
Jom kita tengok apa tips yang ibu ini kongsikan

Pertama
Nutriferon memang terbaik menguatkan antibodi badan. Bila awal-awal Kena tu hari-hari makan Nutriferon. Thats why tak demam dan keluar chicken pox pun tak banyak. Yang belum kena pun eloklah ambik Nutriferon kuatkan antibodi badan untuk elak dari berjangkit.





Kedua
Kerap mandi dengan Basic H daripada Shaklee. Titiskan 2-3 titik di dalam sebaldi air dan mandikan dengan air tersebut.


Ketiga
Selepas mandi sapukan krim herbal yang best daripada Shaklee ni.Krim ni memberi rasa nyaman pada kulit dan mengurangkan gatal. Krim ni jugak buatkan parut chicken pox tidak begitu kelihatan.





Keempat
Kerapkan minum minuman Performance Drink. Minuman elektrolit tanpa gas ni bagus bagi menyejukkan badan. Juga Mengawal keseimbangan air dalam badan. Jadi nak elak dehidrasi kerapkan minum air ni oke.




 
Anda Boleh cuba dan boleh cadangkan pada mereka yang memerlukan. 
Info lanjut contact kak Tinie k.
Hanya yang terbaik kak Tinie kongsikan
Tak sabar nak beli? Boleh klik sini
ubat demam campak





Untuk tips percuma dan konsultasi serta HARGA ISTIMEWA
✍ PM: https://www.facebook.com/messages/MohSihat
✐ Blog: http://www.mohkitasihat.blogspot.com/
✉ Email: hartini.badri@gmail.com
✆ SMS/WhatsApp: 012-2812952
➲ COD SHAKLEE Area: Lumut, Manjung, Sitiawan, Lekir Tanjung Malim ,Slim River

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...