Sunday, December 4, 2016

PERUT PENUH ANGIN TAK BOLEH KENTUT SIKSANYA

 Pernah tak kena sakit angin gastrik, rasa perut penuh angin tapi tak boleh nak kentut. Jangan gelak tau dengar word kentut. Nampak kelakar tapi bila perut sebu penuh angin, memulasnya rasa, nak kentut tak boleh. siksa rasa. Ha ni nak cerita apa ubat angin tak boleh nak kentut.
angin gastrik

Kenangan sungguh masa di Bali. Bukan je sebab kali pertama "bertentang mata" dengan gunung berapi yang masih aktif.Tapi kenangan lepas turun dari tempat ni.


Kami keluar dari pagi lagi. Seharian berjalan drngan cuaca yang sejuk. Masa kat sini saya tak makan. Suami makan. Saya tak rasa lapar so tak makan. Dah masuk kereta ingat nak makan roti yang dibawa. Excited punya pasal tangkap gambar kiri kanan yang sangat cantik sampai lupa😂 best tau sini. Kat sini sejuk tapi takde tanam strawberi tau sini banyak tanam limau. Ada jugak makan limaunya. Manisss😋
Pastu kan dah petang singgah di Ubud. Ubud ni cantik hijau je. Ada sawah padi bukit yang tersusun cantik.


Haaa ceritanya sampai kat sini. Sakit sangat perut, rupanya angin dah masuk. Kembung yang amat. Aduiii
Masuk je kereta nak mengguling rasa takde ati dah nak singgah mana. Mujur la teringat saya bawak Peppermint gingger. Pil halia.

Memang ada je dalam beg kalau pegi travel. Nak hilangkan loya pun best so memang standby jez
So masa ni saya pun ambil 4biji. Sambil urut-urut perut. Sekali kan angin nak keluar la pulak. Driver kat depan
Alamakkk..

Nasib baik la driver benti nak beli makan. Saya mintak suami dan driver turun bungkuskan je saya tunggu dalam kereta. Sebenarnya saya nak "membuang angin" aka kentut.

Bunyi macam takde apa kentut kan tapi kalau tak kentut angin tersekat kat dalam Ya Allah perit tau.
So dapat la saya melepaskannya dengan tenang. Alhamdulillah. Perghhhh baru lega

So kalau jalan-jalan memang kena bawak la pil halia ni. Murah je tau. Sebotol 90biji=Rm45.
Kena jadikan teman jalan-jalan tau. Pergi umrah pun kami bawak ni.

Tengok botol hijau kecik ni memang teringat kenangan Bali



Nak cuba? Hubungi
Tinie Badri 012-2812952

PENGEDAR SAH SHAKLEE PERAK 
PENGEDAR SAH SHAKLEE UPSI 
PENGEDAR SAH SHAKLEE TANJUNG MALIM 
PENGEDAR SAH SHAKLEE BEHRANG 2020 
PENGEDAR SAH SHAKLEE SLIM RIVER 
PENGEDAR SAH SHAKLEE MANJUNG 
PENGEDAR SAH SHAKLEE LUMUT 
PENGEDAR SAH SHAKLEE LEKIR 
PENGEDAR SAH SHAKLEE SITIAWAN 
PENGEDAR SAH SHAKLEE IPOH 
PENGEDAR SAH SHAKLEE AYER TAWAR 
PENGEDAR SAH SHAKLEE KAYAN 
PENGEDAR SAH SHAKLEE TELUK INTAN

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...