Saturday, November 12, 2016

BAGAIMANA ANAK INI SEMBUH HFMD TANPA UBAT

Akhir-akhir ini kita banyak dengar tentang penyakit HFMD. Hari ni saya akan kongsikan bagaimana HFMD sembuh tanpa ubat.

Sebelum tu sedikit pengenalan.
Apakah itu Penyakit HFMD (Hand, Foot, Mouth Disease)
Penyakit HFMD disebabkan oleh virus yang dikenali sebagai enterovirus meliputi Coxsackie Virus A16 (Cox A16) dan Enterovirus 71 (EV 71). Penularan penyakit/virus HFMD adalah melalui sentuhan langsung dengan cecair hidung, air liur, lepuh (blister) dan najis kanak-kanak yang dijangkiti serta sentuhan pada permukaan dan alatan permainan yang tercemar dengan virus HFMD. Mereka yang dijangkiti akan menunjukkan satu atau lebih tanda seperti demam, luka (ulcer) di mulut, ruam atau lepuh di tapak tangan dan kaki. HFMD selalunya menyebabkan jangkitan ringan dan sembuh dengan sendiri. Namun begitu, segelintir jangkitan HFMD yang disebabkan oleh jangkitan EV71 boleh menyebabkan komplikasi seperti radang otak dan jantung.

Mari kita ikuti cerita ringkas ibu ini bagaimana beliau merawat anak yang mengalami penyakit HFMD

Apa yang menyebabkan HFMD? HFMD berpunca daripada jangkitan virus. Kajian menunjukkan lebih 70 jenis virus bolehmenyebabkan penyakit tangan, kaki dan mulut, tetapi jenis paling biasa ialah virus coxsackie A16(CxA16) dan enterovirus 71 (EV71). Kes dilaporkan di Sarawak disebabkan virus Cx A16.HFMD juga boleh disebabkan enterovirus lain, tetapi ia jarang berlaku. Kumpulan enterovirus initermasuk virus polio, coxsackie, echovirus dan enterovirus lain.HFMD pada manusia tidak samadengan HFMD pada lembu atau kambing kerana ia disebabkan jangkitan virus berbeza. Jadi tidakperlu takut untuk minum susu segar atau makan daging. Dr Syed Nazir, berkata jangkitan HFMD biasanya lemah dan tidak berbahaya. Ia biasanya menyerangkanak-kanak di bawah 10 tahun, tetapi boleh berlaku pada orang dewasa.

Today Deal $50 Off : https://goo.gl/efW8Ef

"Assalamualaikum,

Saya nak share pengalaman handle anak alami HFMD baru-baru ni. Mulanya dari kakaknya di tadika, tetapi si kakaknya tak lah seteruk adik yang duduk di rumah ni. Tak terfikir pula HFMD akan berjangkit pada adiknya, jadi saya just tumpu pada kakaknya.
.

Satu pagi tu, sambil-sambil sapu lotion Herbal Blend pada tapak tangan kakaknya, terpandang la kaki adiknya yang dah mula ada tompok-tompok merah, tangan pun dah mula naik sikit-sikit. Lepas balik kerja, keadaan adik bertambah teruk bila tapak tangan, kaki dan mulutnya dah mula ada gelembung – gelembung air
.

Pada mulanya kami syak hanya demam campak, tapi bila tengok badannya tak ada sangat gelembung air tu. Untuk kepastian kami pun terus bawa ke klinik, dan doktor sahkan memang HFMD. Kami hanya dapatkan ubat titis dalam mulut sahaja kerana nak cuba dengan Shaklee dahulu.
.

Malam tu juga, saya bekalkan Aleesha Nutriferon 1 sachet dan sapukan lotion Herbal blend sebelum tidur. Alhamdulillah malam tu dia tidur tanpa gangguan.
.

Untuk keesokan harinya, saya sapukan dia dengan lotion Herbal Blend selepas mandi dan bekalkan Vitalea for Kids selepas breakfast. Kebetulan kakaknya ada hari sukan pada hari tu, jadi saya terpaksa bawanya sekali, dan keadaan bertambah teruk bila dia dah berpeluh-peluh dan tangan tak berhenti menggaru. Kalau dibiarkan maunya berdarah-darah nanti, jadi saya cuba bagi dia Omega Guard, kekerapan menggaru tu dah berkurang nampaknya.

ubat hfmd shaklee


Alhamdulillah, lepas 3 hari konsisten amalkan Nutriferon, Vitalea for Kids, Omega Guard & lotion Herbal Blend, gelembung-gelombung air di tangan & kaki dah mula hilang sikit-sikit dan parut pun tiada. Kalau diikutkan pergiraan doktor, HFMD ni biasanya akan hilang dalam masa 5-6 hari tapi bila dah recover cepat dari biasa ni syukur sangat-sangat.
.

Terima kasih Allah menemukan saya dengan Shaklee. Doakan puteri saya ini sihat sentiasa.
.

Semoga anak-anak kita semua membesar dengan sihat.
Membesar menjadi anak yg soleh & solehah. "
SUPLEMEN UNTUK PENYAKIT HFMD
1. NUTRIFERON

SEMBUHKAN HFMD


2.OMEGA GUARD

3. KRIM HERBA (HERBALBLEND)
KRIM BAGUS UNTUK PENYAKIT KAKI TANGAN MULUT

Untuk mendapatkan set ini anda boleh klik di bawah ini
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=b9101847ce161df57c65b56b80771189


atau HUBUNGI SAYA
Tinie Badri 012-2812952

PENGEDAR SAH SHAKLEE PERAK
PENGEDAR SAH SHAKLEE UPSI
PENGEDAR SAH SHAKLEE TANJUNG MALIM
PENGEDAR SAH SHAKLEE BEHRANG 2020
PENGEDAR SAH SHAKLEE SLIM RIVER
PENGEDAR SAH SHAKLEE MANJUNG
PENGEDAR SAH SHAKLEE LUMUT
PENGEDAR SAH SHAKLEE LEKIR
PENGEDAR SAH SHAKLEE SITIAWAN
PENGEDAR SAH SHAKLEE IPOH
PENGEDAR SAH SHAKLEE AYER TAWAR
PENGEDAR SAH SHAKLEE KAYAN
PENGEDAR SAH SHAKLEE TELUK INTAN

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...