Saturday, September 3, 2016

Herba Penghalau Nyamuk Elak Penyebaran Virus Zika

Hari ini saya ingin kongsikan herba penghalau nyamuk. Ye herba anti-nyamuk yang menjauhkan nyamuk dari mendekati kita dan anak-anak kita. 

Krim herba anti nyamuk

Risau kan sekarang. Virus Zika semakin berleluasa, kita diingatkan supaya mengelakkan diri dari keluar di waktu senja atau malam untuk mengelakkan diri dari nyamuk aedes.



Nyamuk aedes dikatakan antara cara penyebaran virus ini sama seperti penyebaran virus denggi. Itu sangat merisaukan kita kan.

Mencegah virus zika

Diharapkan kita sama-sama ambil langkah berjaga-jaga seperti yang disarankan oleh pihak Kementerian Kesihatan Malaysia.

Oke, Mari kita lihat apakah herba anti-nyamuk ini. 

Mosquito repellent

Lemon balm atau Melissa Officinalis dikatakan antara herba penghalau nyamuk. Ini berdasarkan kajian dan jurnal yang telah dibuat. Boleh rujuk
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_pest-repelling_plants

Suka saya kongsikan krim yang mengandungi herba penghalau nyamuk ini. Krim herbal semulajadi ini mengandungi beberapa herba terbaik. Dan salah satu darinya adalah herbal anti nyamuk ini iaitu Lemon balm atau Melissa Officinalis tadi.

Herba anti nyamuk

Patutlah bila saya pakaikan pada anak semasa balik kampung nyamuk tak suka hinggap. Rupanya dalam krim herba ini ada kandungan herba penghalau nyamuk ini. Nyamuk tak suka dengannya.

Bukan saya saja menyedarinya, ramai rakan-rakan yang telah mencuba dan berpuashati dengannya.

Krim elak nyamuk

Krim herba shaklee anti nyamuk


Krim ini pelbagai guna dan sebagai ibu saya sangat sarankan krim ini ada di setiap rumah. Krim ini tanpa paraben jadi selamat untuk digunakan samada untuk ibuhamil, kanak-kanak atau bayi.
Cara penggunannya saya akan beri eksklusif selepas pembelian. 

Krim ini hanyalah RM27.50 saja satu tube 4oz. Tidak termasuk penghantaran. 

Untuk dapatkan krim ini anda boleh hubungi saya 

✆ SMS/WhatsApp: 012-2812952
PM:https://www.facebook.com/messages/MohSihat ✐ 
Blog: http://www.mohkitasihat.blogspot.com/ ✉ Email: hartini.badri@gmail.com  
➲ COD Area: Lumut, Manjung, Sitiawan, Lekir Tanjung Malim ,Slim River

1 comment:

  1. linda pun pakai ni kalau tak nak nyamuk gigit anak-anak. best kan?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...