Wednesday, April 16, 2014

^BISNES SHAKLEE TIPU??^

Eh ye ke BISNES SHAKLEE TIPU. Biar betul. Tipu jugak ke macam bisnes MLM yang lain. Ye ke sama menipu macam bisnes lain. Yang menjanjikan income masyukkk tetapi sebenarnya tipu belaka. Betul ke bisnes Shaklee ni tipu suruh keluar modal banyak-banyak. Confirm bonus berlambak.

Eh eh ada pulak yang google dan terjumpa pasal ni kan. Adakah semua MLM(Multi Level Marketing) itu menipu. Siapa yang tak takut dengan MLM, dah banyak kes penipuan kan.


Sampai ada yang mewujudkan kumpulan anti-MLM. Kerana lambakan kes-kes penipuan ni la. Sebab ramai yang dah kena. Dijanjikan keuntungan berganda setelah melabur sekian-sekian jumlah kan. Tapi sebenarnya hampeh. Kesian mereka yang sampai sanggup buat pinjaman untuk jadikan modal kan.

Saya tak salahkan pada mereka yang mencari kebenaran betulke bisnes Shaklee ni ataupun tipu je. Sebab saya pun antara mereka yang susah untuk mempercayai pada sesuatu berita sehingga saya dapat tahu sendiri kebenarannya. Saya teringat satu masa dulu saya pernah ikut mak mertua buat rawatan terapi ion. Saya dok fikir betul ke bila tengok macam-macam warna keluar kat air selepas terapi tu. Jadi saya pun mencari kebenaran dengan google mencari info. Dan hasil sedikit research tu, saya kongsikan di blog personal saya dengan tajuk "Terapi Ion Tipu". Memang naik traffic blog masa tu,link pertama di page yang pertama. Tak sangka ramai yang suka mencari kebenaran seperti saya. Tetapi saya terpaksa hide kan entry saya selepas saya terima banyak komen berbaur kemarahan yang nampaknya dari pengusaha terapi yang dah banyak mengeluarkan modal. Saya pun taknak disebabkan entry tu, periuk nasi mereka terganggu. Pada yang nak cari kebenaran, teruskanlah.

Eh berbalik pada tajuk kita " Bisnes Shaklee tipu??" Mula-mula dulu kan, saya takde la terfikir nak bisnes. Nak beli set untuk turunkan kolesterol je. Lepas tu masa nak order tu, tergerak hati nak tanya kawan saya yang jual tu,

 Dan Alhamdulillah memang saya join pun terus dengan HANYA BERMODALKAN RM65.00. Biar betul, tak tipu? Iya, modal jadi ahli tak sampai seratus pun. Semua orang mampu. Kebiasaaanya yang menyertai ahli adalah mereka yang dah merasai sendiri kehebatan produk ni. Jadi tak susah bagi mereka untuk berkongsi tentang pengalaman mereka menggunakan Shaklee. Kata kunci yang sering upline-upline kami ingatkan, SHARING. Ye kami hanya perlu sharing. Berkongsi kebaikan produk dan berkongsi kehebatan berbisnes Shaklee. Dengan Shaklee kita mampu untuk bermimpi.

Shaklee tak tipu ADA CASH BONUS
Haah betul ada cash bonus pada mereka yang layak. Minimum bonus adalah 150uv. Kadang-kadang ada yang join ahli untuk famili guna sendiri je, best sebab dapat beli produk pada harga murah. Lagi best tak sangka dapat bonus cash lagi. Memang tak tipu. Bonus ni dibayar pada setiap setiap pertengahan bulan. Sikit banyak bergantung pada usaha. Bonus saya yang pertama 2angka je. Selepas 4bulan, saya mampu mencapai 4angka. Hanya mendengar kata upline dan super super upline saya "DUPLICATE". Jalan dah sedia, ikut je.

Shaklee tak tipu ADA CAR BONUS
Ya betul. Car bonus ni ada la kelayakan dia. Dan pada yang dah capai akan layak terima dalam bentuk cash. Lepas tu ikut suka la nak beli kereta ke, nak buat downpayment ke. Atau nak kumpul dan beli kereta cash, pun boleh. Boleh juga duit tu digunakan untuk apa saja kerana ianya dalam bentuk cash. Teringat kisah seorang Master Shaklee yang mengumpul bonus kereta ini untuk membeli kereta idamannya, Vellfire secara tunai. Teruja kan.

Shaklee tak tipu ADA CONVENTION BONUS.
Ha, yang ni sekiranya mencapai kelayakan, dapatlah pergi percutian dalam negara, atau luar negara atau tunaikan umrah.Di bawah ini adalah yang terbaru iaitu percutian di Kota Kinabalu dan Percutian ke Paris/London.






 Dan satu lagi point yang buat saya tertarik dengan bisnes ini adalah ianya ADIL. SIAPA USAHA DIA YANG DAPAT. Tidak ada istilah goyang kaki dan makan hasil usaha downline macam tu saja. Kalau downline hebat tetapi upline tak buat sale langsung. Upline tak dapat apa-apa. Iya betul.

Ye terbukti segalanya benar belaka. Tak ada yang tipu tentang bisnes ini. Jika anda dah merasai kehebatan produk suplemen semulajadi ini dan tergerak hati untuk berkongsi kebaikannya, janganlah teragak-agak lagi. Perniagaan yang tiada risiko. Anda usaha, anda dapat. Usaha anda menentukan apa yang bakal anda perolehi. Dengan Shaklee kami berani bermimpi.


Hubungi saya untuk daftar keahlian :
✍ PM: https://www.facebook.com/messages/MohSihat
✐ Blog: http://www.mohkitasihat.blogspot.com/
✉ Email: hartini.badri@gmail.com
✆ SMS/WhatsApp: 012-2812952 ➲ COD Area: Lumut, Manjung, Sitiawan, Lekir Tanjung Malim ,Slim River

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...